Curs de Community Manager a la Web 2.0 i xarxes socials
Community Manager a la Web 2.0 i xarxes socials
Vols formar-te per treballar en un dels perfils més demandats al mercat laboral: el Community Manager? Vols que la teva empresa millori en branding/notorietat, engagement i fidelització? Et passes el dia enganxat a Facebook, Twitter, Linkedin o llegint blogs i vols saber com funcionen en profunditat? Llavors has trobat el teu curs en Aulacat, Escola d'Adults: Curs online de Community Manager a la web 2.0 i xarxes socials.
Un Community Manager és la persona encarregada de gestionar, moderar i desenvolupar comunitats virtuals (en Facebook, Twitter, Youtube, etc.) en nom d'una marca o empresa.
En el Curs Online de Community Manager a la Web 2.0 i Xarxes Socials de Aulacat aprendràs tots els secrets de la figura del Community Manager, que va sorgir per donar resposta a la demanda de les empreses, que amb la creació d'una identitat 2.0 corporativa busquen un model de participació i creixement per i per a la intel·ligència col·lectiva, que permeti escoltar i conversar de forma directa amb els mateixos usuaris, consumidors i clients potencials.
Així mateix, aquest Curs Online de Community Manager a la Web 2.0 i Xarxes socials de Aulacat et proporcionarà els coneixements i les eines necessàries sobre els nous canvis i aplicacions 2.0. També t'ajudarà a conèixer i aplicar les eines Web més utilitzades i et permetrà comprendre les principals característiques i els tipus de Xarxes Socials, el seu ús, aplicacions i riscos.
D'altra banda, analitzaràs la importància de les normes socials a la Xarxa i descobriràs les diferents aplicacions pràctiques de la Web 2.0 i les Xarxes socials en l'àmbit empresarial i educatiu.
L'arribada d'Internet va suposar una revolució total en la comunicació, que va passar de ser unidireccional (solament hi havia un emissor) i tots els altres érem receptors, per convertir-se en un espai interactiu obert de participació social, on tots podem ser emissors. Les marques i empreses aviat es van adonar d'aquesta evolució i van començar a incorporar a community managers, per aprofitar a favor seu aquest canvi de paradigma.
Ara, són els mateixos usuaris els que marquen el nou camí, basat en la relació social com a motor d'expansió, que funciona gràcies a la intel·ligència col·lectiva que emana de les associacions d'usuaris en forma de comunitats i xarxes socials.
El Curs Online de Community Manager a la Web 2.0 i Xarxes socials de Aulacat et formarà para:
-Dominar la tecnologia i eines que permetin obtenir el màxim rendiment de les xarxes socials i comunitats online (Facebook, Twitter, Linkedin, blogs, etc.)
-La creació de suports de comunicació que permetin establir un diàleg directe amb els clients actuals per donar resposta als problemes, aportacions i demandes, la qual cosa produirà la seva fidelització.
-Ser capaç de crear una actitud proactiva que sàpiga anticipar-se davant possibles oscil·lacions en la demanda del mercat.
-Aconseguir ampliar els models de negoci tradicionals i aconseguir que la xarxa sigui també un espai productiu per a l'empresa.
-Conèixer en profunditat les xarxes socials i aprendre a utilitzar eines de comunicació i d'avaluació de resultats a la xarxa.
-Elaborar i implementar estratègies de participació i diàleg, que formin part dels plans de màrqueting i que s'integrin en la consecució dels objectius.
-Conèixer i posar en pràctica les principals eines 2.0 per crear i editar continguts, publicar-los i difondre'ls, recuperar-los i accedir a ells; així com per endinsar-se al món de les Xarxes Socials i conèixer els seus múltiples usos.
-Entendre les tecnologies 2.0. i les possibilitats de les xarxes socials, realitzar accions creatives i resolutives.
Altres dades d'interès
-Aquest curs online també està dirigit per a alumnes que s'iniciïn en tasques relacionades amb la Web 2.0 i les Xarxes Socials.
-Amb aquest curs online podràs aprendre a utilitzar les eines per poder treballar continguts (vídeos, imatges, documents, etc.) de diferents formes a través d'aplicacions que ofereix la Web.
-Aquest curs online aborda l'aplicabilitat pràctica de les Xarxes Socials al món empresarial i educatiu.
-Amb aquest curs, els alumnes seran capaços d'identificar i analitzar la situació ambiental de l'empresa.
-Aquest curs ofereix, a més, múltiples referències bibliogràfiques i electròniques que, a més de permetre facilitar la comprensió dels coneixements també els amplien.
A què esperes? Matricula't ara, per accedir a un treball cada vegada més integrat al'organigrama empresarial.
A persones interessades en els nous models de comunicació social a través de les comunitats online.
A empreses que vulguin usar la identitat 2.0 com a sistema de comunicació dins d'una estratègia per a la consecució dels objectius i resultats.
A responsables de comunicació que desitgin ampliar el seu coneixement sobre les estratègies d'imatge de marca a través dels perfils socials.
A organitzacions i fundacions que pretenguin ampliar i millorar la seva imatge i presència a la xarxa.
A empreses preocupades no solament per la venda, sinó per estrènyer la comunicació i la implicació dels seus clients en l'organització.
A petites i mitges empreses que vulguin millorar la seva presència en internet a través de perfils socials.
A docents i professors d'economia, empresa i comunicació que desitgin ampliar els coneixements de màrqueting i comunicació online per a empreses i organitzacions.
A professionals les funcions dels quals estiguin vinculades a les noves tecnologies i d'informació i la comunicació i a qualsevol persona interessada en l'estudi de la Web 2.0 i Xarxes Socials.
Requisits per obtenir la titulació privada acreditativa de AULACAT:
1. Tenir 18 anys.
Tema 1. Introducció.
Tema 2. La funció de Community Manager.
Tema 3. Què ha de saber un Community Manager.
Tema 4. Eines per a crear i organitzar contingut en xarxes socials.
Tema 5. Crear contingut en xarxes socials.
Tema 6. Comunitats i tipus d'usuari.
Tema 7. Pautes per a crear concursos en xarxes socials.
Tema 8. Consells per a resoldre crisis en xarxes socials.
Tema 9. Reports, com presentar el resultat del teu treball.
Tema 10. Organització del treball de Community Manager.
El curs de Comunity Manager a la web 2.0 i xarxes socials s’imparteix amb la modalitat online, pensada per a que puguis decidir on, quan i a quin ritme prefereixes estudiar. El suport per dur a terme aquest ensenyament és el Campus Virtual, una zona privada pels estudiants, una plataforma educativa que la nostra web posa a disposició dels alumes per tal de potenciar un acostament i que faci més àgil la relació entre el centre i l’alumne.
Els principals eixos pedagògics amb els quals es basa aquest programa formatiu són:
Pla d’estudis totalment personalitzat a les necessitats de cada alumne i seguiment personalitzat tot el curs amb assessors pedagògics i professors experts en les matèries.
Avaluació contínua, que t’ajudarà a consolidar els diferents objectius i a detectar les mancances formatives per poder millorar-les.
Metodologia asíncrona i guiada: el tutor guiarà i orientarà als alumnes durant tota la seva formació adaptant les estratègies educatives en cada cas concret, respectant el ritme d’aprenentatge de cada alumne.
Comunicació interactiva amb el tutor a través del Campus Virtual i de les Aules de debat i discussió.
Programa pràctic, interactiu i cíclic:
1. Tutor: Planifica el tema a treballar.
2. Alumne: Treballa el tema planificat.
3. Tutor: Resol els dubtes plantejats per l’alumne
4. Alumne: Realitza una prova d’avaluació continua sobre el tema.
5. Tutor: en funció del resultat de la prova, decideix si cal reforçar el tema o pot avançar al següent tema.
Una vegada finalitzat el curs amb una qualificació igual o superior a 5, l'alumne obtindrà un Certificat d'Aprofitament de Community Manager a la Web 2.0 i xarxes socials , expedit per Aulacat.